Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiller, LaMar P.
InstitutionNew York Univ., NY. Inst. of Afro-American Affairs.; American Association of School Administrators, Washington, DC.
TitelBlack Studies: A New Arena of Instruction.
Quelle(1970), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlack Education; Black History; Black Studies; Curriculum Development; Educational Objectives; Relevance (Education); Socialization
AbstractBlack studies, hence relevant education for black people in this country, have been omitted from educational curricula at all levels. Some reasons are: questions of moral responsibility involved in complying with public pressure for curriculum reforms; doubt that the experiences of black people justify study; general ignorance of Afro-American experience; and, society's disagreement over the purpose of education. There have been various theoretical models for curriculum development --the transmission of culture, socialization, transformation of society. None of these reflects the multi-ethnic nature of our people. The majority of people of African ancestry in America have had a sufficiently different culture and lifestyle to necessitate inclusion of black studies. The broad purpose of black studies must be to help black people cope with the white world without making them completely alienated from it or subservient to it. Contemporary society, as it applies to black people in this country, could be one of the basic operational referents of the curriculum; the other might be black heritage, including African educational heritage. (JLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: