Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTractenberg, Paul L.; Arnold, Selma
InstitutionPracticing Law Inst., New York, NY.
TitelCurrent School Problems. Criminal Law and Urban Problems, Transcript Series Number 3.
Quelle(1970), (431 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrative Organization; Boards of Education; Collective Bargaining; Community Control; Court Litigation; Decentralization; Discipline; School Law; State Legislation; Student School Relationship; Teacher Associations; Teacher Militancy; Teacher Strikes; Urban Education
AbstractThe contributors to this volume examine various legal aspects of the following school problems: decentralization, collective negotiation, and student rights. These writers detail the practical aspects of recent decentralizations in New York City and Detroit, and make recommendations for local board functioning in decentralized systems. Three appendixes cover (1) rights and responsibilities of senior high school students approved by the New York City Board of Education (1969), (2) a Michigan statute on decentralization, and (3) the New York State Board of Education's proposed community school district system bill. (A related document is EA 002 927). (JF)
AnmerkungenPractising Law Institute, 1133 Avenue of the Americas, New York, N.Y. 10036 (Order No. C2-1110, $50.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: