Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPiele, Philip K.
InstitutionOregon Univ., Eugene. Center for Advanced Study of Educational Administration.; ERIC Clearinghouse on Educational Management, Eugene, OR.
TitelTaxation in Public Education.
Quelle(1970), S.3-6 (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbstracts; Educational Finance; Educational Opportunities; Educational Quality; Federal Aid; Public Schools; Research Reviews (Publications); Resource Allocation; School Budget Elections; School Districts; State Federal Aid; Suburban Schools; Tax Allocation; Voting
AbstractSeventeen research studies, position statements, and statistical compilations published between 1966 and 1969 are reviewed. These documents deal with such issues as (1) the effects of financial effort and property assessment practice on educational quality, (2) the role of State aid in equalizing financial resources, (3) the crisis in financing big city school districts, and (4) the problem of obtaining voter support for tax and bond proposals. The review is based on abstracts of the documents that have appeared in Research in Education. Complete reference and availability information is cited for each document. (JK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: