Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSorensen, Aage Bottger
InstitutionJohns Hopkins Univ., Baltimore, MD. Center for the Study of Social Organization of Schools.
TitelEquality of Educational Opportunity in an Expanding Educational System.
Quelle(1969), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Aptitude; Aspiration; Educational Opportunities; Educational Sociology; Equal Education; Family Characteristics; Higher Education; National Programs; Secondary Schools; Social Mobility; Socioeconomic Status; Student Characteristics; Denmark
AbstractTo determine whether the equality of educational opportunity increases in proportion to the rapid expansion of a national school system, questionnaire response data from 1957 to 1962 Danish higher education graduates were analyzed. Social inequality was defined as the relationship between social origin and educational potential. Data analysis confirmed that despite a marked increase in the number of students attaining higher education in Denmark, no change had occurred in the social inequality of education. The relationship between social origin and educational potential was inferred by applying a stochastic process model in which the educational potential was assumed to govern the outcome. (Author/JK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: