Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEmmer, Edmund T.; Sullivan, Emmett Harry
InstitutionTexas Univ., Austin. Research and Development Center for Teacher Education.
TitelAn Evaluation of a Video Tape Modeling Module: Motivating Strategies.
[Report No.: Rep-Ser-30
Quelle(1969), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Microteaching; Motivation Techniques; Teaching Models; Videotape Recordings
AbstractOne hundred and seven undergraduates enrolled in a self-paced educational psychology course for students preparing to teach in secondary schools were subjects for an experimental module, "Motivating Strategies". Two groups were used: a control group and an experimental group. In the former, teaching preceded video-viewing, and in the latter, it came after the video tapes. Comparisons between the two groups showed no differences, and conclusions were that the module "Motivating Strategies" was ineffective, and that it would be difficult to obtain a modeling effect for such a complex task as motivation with video tapes collected in actual classroom settings. (Author/GO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: