Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVickery, D. J.
InstitutionAsian Regional Inst. for School Building Research, Bankok (Thailand).
TitelA Primary School Design Workbook for Humid Asia.
Quelle(1966), (66 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterArchitectural Programing; Bibliographies; Building Design; Construction Costs; Design Requirements; Facility Guidelines; Furniture Design; Interior Space; Primary Education; Site Selection
AbstractThis workbook, summarizing the major points relating to the particular type of educational building design for primary schools in humid tropical Asia, is basically a check list and a source of reference intended to remind the architect, engineer, or technician of the main points to be considered in the design of primary schools, and to give information on some of the educational practices that should be provided for in the building. Major sections of work identified are cost and accommodation limits, internal space needs, and furniture, and vital points of their design are considered. Notes on major design points are supplemented by examples where appropriate, and references concerning the major sections of work are given in the bibliography. (FS)
AnmerkungenUNESCO Regional Office for Education in Asia, P.O. Box 1425, Bangkok, Thailand
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: