Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSuydam, Marilyn N.; Weaver, J. Fred
InstitutionSaint Catherine Coll., St. Paul, Minn.
TitelAddition and Subtraction with Whole Numbers, Set B, Using Research: A Key to Elementary School Mathematics.
Quelle(1970), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAddition; Arithmetic; Elementary School Mathematics; Instruction; Mathematical Concepts; Mathematics Education; Number Concepts; Primary Education; Research Reviews (Publications); Subtraction
AbstractMaterial included in this bulletin provides an overview of research studies which pertain to teaching addition and subtraction of whole numbers in the primary grades. The studies mentioned relate directly to the following questions: (1) What foundation for addition and subtraction do children have upon entering school? (2) What is the relative difficulty of addition and subtraction facts? (3) Should addition and subtraction be introduced at the same time? (4) What type of problem situation should be used for introductory work with subtraction? (5) How can number facts be taught effectively? (6) How should subtraction with renaming be taught? (7) What is the role of drill in teaching addition and subtraction? A list of selected references is supplied at the end of the paper. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: