Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Paris (France).
TitelAn Account of the International Seminar on the Contribution of the Teaching of Modern Languages Toward Education for Living in a World Community.
Quelle(1954), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiovisual Aids; Cross Cultural Studies; Cross Cultural Training; Educational Programs; Humanism; Humanities; International Education; International Organizations; International Relations; Language Instruction; Language Programs; Languages; Methods; Non Western Civilization; Psychology; Second Language Learning; Second Languages; Seminars; Teacher Education
AbstractThis account of an international seminar on language instruction, attended by 33 representatives of member states in the United Nations Educational Scientific and Cultural Organization (UNESCO), describes proposed steps to improve: (1) curriculum, (2) methods, (3) textbooks, (4) teaching materials, and (5) general school activities. With the vision of a world community in mind, the seminar focused its attention on six main topics: (1) humanistic aspects of modern language teaching, (2) language instruction as the key to understanding other civilizations and peoples, (3) methodology, (4) audiovisual aids, (5) psychology of language teaching, including tests and measurements, and (6) teacher training. Also discussed are the background, preparation, composition, and organization of the seminar; special topics; and other reports and recommendations. Appendixes contain titles of selected documents used in the seminar and names of participants. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: