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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This investigation was designed to determine the frequency and extent of student unrest during the 1968-1969 academic year and to identify possible causal factors. The sample consisted of 382 colleges and universities which responded to a questionnaire concerned with the incidence of protest, their mode, the issues involved, the immediate consequences and any institutional changes occurring during the academic year. It was found that 22% of the institutions in the country had disruptive protests. The most frequent modes of protest were the occupation of buildings and disruption of school functions, and of the violent modes, damage to buildings and marches involving physical violence occurred most frequently. There was some relationship between issue and tactics and there was a general tendency toward "protest-proneness" at institutions which lacked cohesiveness and showed little regard for the students' welfare. Legal consequences and institutional discipline were almost entirely a response to violent tactics but legal action was more likely to occur when tactics were extreme, while increases in student power occurred independent of tactics. Various hypotheses were suggested for these findings. (RSM)
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Astin, Alexander W.: Campus Disruption, 1968-1969: An Analysis of Causal Factors. 1969.
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