Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdams, Ruth R.; Brody, Lawrence
InstitutionCity Univ. of New York, NY. Div. of Teacher Education.
TitelAn Evaluation of the Written Composition of High School Students in Five College Discovery Centers in New York City. Research Report.
Quelle(1968), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Testing; Disadvantaged Youth; High School Students; Test Interpretation; Urban Youth; Writing Skills; New York (New York)
AbstractAn evaluation of compositions written by 375 disadvantaged high school sophomores from New York City showed that these students achieved Picture Story Language Test (PSLT) scores which were higher in productivity, lower on syntax quotient, and approximately equivalent on the abstract-concrete dimension, as compared with the population upon which the PSLT had been standardized. These disadvantaged students were part of the College Discovery and Development Program (CDDP). The appropriateness of the PLST norms for the CDDP population is problematical as the control sample was representational of 125 urban and suburban and middle-class and lower-class high school students, while the CDDP group were urban, impoverished, and primarily minority group students. However, the CDDP scores should be helpful to English teachers for diagnostic and corrective measures. (KG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: