Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOntario Dept. of Education, Toronto. School Planning and Building Research Section.
TitelDorm 8: An Experimental Social Study.
Quelle(1969), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDesign Requirements; Dormitories; Environmental Research; Furniture Arrangement; Interior Design; Interior Space; Multiple Disabilities; Residential Schools; Space Dividers; Space Utilization; Spatial Relationship; Storage
AbstractA study of the social environment in special schools for the deaf is reported in this publication. The problem was to deinstitutionalize the dormitory environment, and to stimulate an involvement in the surroundings and a sense of personal pride in the children. Research was carried out at the Ontario School for the Deaf, Belleville, with a group of boys aged 16-20. The booklet contains a step-by-step development of a large dormitory space from its initial open plan to a series of segmented, individual areas. Isometric drawings and photographs illustrate the development. (KK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: