Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionColorado State Dept. of Education, Denver. Div. of Special Education Services.
TitelIdentification of Aurally Handicapped Children and Methods and Procedures of Developing a Program.
Quelle(1967), (82 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAllied Health Personnel; Audiology; Auditory Evaluation; Auditory Training; Educational Planning; Exceptional Child Education; Hearing Impairments; Identification; Residential Schools; Speech and Hearing Clinics; State Programs; Teacher Role; Young Children; Colorado
AbstractAn article on identification of preschool and school age aurally handicapped children and program development by John J. O'Neill precedes discussions of the role of the audiologist in evaluation of these children by Jack A. Willeford, and educational aspects of planning by John J. O'Neill. Three articles are presented on the role of the teacher in education of the aurally handicapped child by Gladys Whorton, James O. Kirkley, and Milo Henkel. Also discussed are an overview of the Colorado Hearing Conservation Program (David Zink), the work of the training institution (Jerome G. Alpiner), and the role of the residential school for the deaf (Armin G. Turechek). Included are the institute program and a list of participants. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: