Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMurray, John J.
TitelPoetry-Teaching Tools.
Quelle17 (1965) 2, S.115-122 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAssociative Learning; Context Clues; Educational Games; English Instruction; Game Theory; Lexicography; Literary Criticism; Poetry; Programing; Reading Comprehension; Reading Games; Semantics; Structural Analysis; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teaching Methods; Word Study Skills
AbstractThree game approaches to the teaching of poetry, designed to make the student actively involved with poems are described as "teaching tools." The semantico-dictionary or word-cross game involves programing techniques, logic, and lexicography in poetic analysis. The punched-out poem game involves filling in the blanks of a poem in which all the words supplied act as cues. The poem-paradigm game used traditional sentence outlining to show how sub-parts are interrelated. Byron's poem "She Walks in Beauty" is used as the example for all three games. The influence of Wittgenstein, Descartes, and I.A. Richards is briefly discussed as well as the Cloze procedure in game theory. (AF)
AnmerkungenPennsylvania State Univ. Press, University Park, Pa. 16802
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: