Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrant, Eugene B.
TitelElements in an Adequate High School Reading Improvement Program.
Quelle(1969), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Content Area Reading; Corrective Reading; Developmental Reading; Inservice Teacher Education; Program Evaluation; Reading Centers; Reading Consultants; Reading Programs; Remedial Programs; Remedial Reading; Secondary School Teachers
AbstractThe respective roles of remedial, corrective, and developmental reading relative to the high school reading program are delineated. The following reasons for reluctance in introducing secondary reading programs are noted: (1) the shortage of trained people to organize the program, (2) the lack of adequate financing, (3) a limited view of the make-up of the reading process, and (4) the reluctance of the secondary teacher to accept the responsibility of developing reading skills within a content area. A checklist is provided for evaluating a secondary reading program, and a guide for planning such a program suggests involving interested staff members through the leadership of a person especially trained in reading. It also emphasizes the idea that if the necessary specific reading skills are to be taught, they must be taught by teachers who teach in the content fields. The reading specialist serves the important function of assisting in the inservice training of the content teachers, but the correction of reading problems requires a cooperative effort. (WB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: