Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOzmon, Howard A., Jr.; Johnson, Joseph C., II
InstitutionVirginia Univ., Charlottesville.
TitelValue Implications in Children's Reading Material.
Quelle(1967), (84 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBasic Reading; Educational Philosophy; Instructional Materials; Progressive Education; Reading Materials; Textbook Content; Values
AbstractAn investigation was made of the values found in children's basal readers from grades 1 through 3. These values were then each classified by student and professor judges in terms of a particular philosophy of education, either Perennialism, Essentialism, Progressivism, Reconstructionism, or Existentialism. A factor analysis was also undertaken in order to identify specific behavioral modes as indicated by a mathematical grouping of the identified values. Over one-third of the values found in children's readers were classified as Progressive in nature, and approximately one-fourth as Existential in nature. The remaining values were distributed rather evenly among the remaining philosophies of Perennialism, Essentialism, and Reconstructionism. Tables and references are included. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: