Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYeager, John L.; Kissel, Mary Ann
InstitutionPittsburgh Univ., PA. Learning Research and Development Center.
TitelAn Investigation of the Relationship Between Selected Student Entering Characteristics and Time Required to Achieve Unit Mastery.
Quelle(1969), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIndividualized Instruction; Intelligence; Learning; Mathematics; Performance Tests; Scoring; Student Characteristics; Time Factors (Learning); Timed Tests
AbstractThe relationship betwee n a composite of student entry characteristics--unit pretest score, number of skills to be mastered in the unit, the student's intelligence quotient and age, units previously mastered--and the amount of time required to complete one of four units of D or E level mathematics was investigated. Beta weights for the regression equations associated with eight samples of student performance were computed. Results of the study indicated that the number of days required to master a given unit was related to the student's initial entering state; the most important factors being the student's unit pretest score, the number of skills that must be mastered, and the student's age. (Author/GO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: