Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarder, Louis
InstitutionNational Council of Teachers of English, Champaign, IL.
TitelTeaching Shakespeare: Is there a Method?
Quelle25 (1964) 4, S.479-487 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBiographies; Classroom Techniques; Creative Teaching; Discussion (Teaching Technique); Drama; Dramatic Play; Educational Objectives; English Instruction; English Literature; History; Instructional Design; Instructional Improvement; Literary Criticism; Poetry; Symbols (Literary); Teacher Effectiveness; Teaching Methods; Teaching Skills; Teaching Styles
AbstractA number of techniques applicable to the teaching of Shakespeare are described with some illustrations from the author's own teaching experience. Analysis of dramatic structure receives significant attention with equal space devoted to the Gustav Freytag formula and the author's own technique. Literary, dramatic, social, and personal goals in the teaching of Shakespeare are identified. The inclusion of historical and biographical materials is also discussed. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: