Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKornhauser, Stanley H.
InstitutionNew York City Board of Education, Brooklyn, NY.
TitelPlanning for the Achievement of Quality Integrated Education in Desegregated Schools: A Composite Report on the Recommendations of Workshop Participants.
Quelle(1968), (117 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Role; Curriculum; Educational Environment; Educational Quality; Evaluation; Inservice Teacher Education; Instructional Materials; Intergroup Education; Intergroup Relations; Interpersonal Relationship; Preservice Teacher Education; School Community Relationship; School Desegregation; School Policy; Teachers; Workshops; New York (New York)
AbstractThis report presents the ideas and experiences of school personnel attending a three-session workshop (in 1967) devoted to quality integrated education. Participants came from already desegregated schools in New York City, and from the Human Relations Unit staff of the Board of Education. Included are sections discussing the school setting, inservice and preservice staff training, interpersonal relationships in school and between school and community, and curriculum and materials. One part is devoted to appraisal of effective school policies and practices, and another to miscellaneous recommendations. (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: