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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This book opens with "An Introduction to Simulation" by Nicholas A. Fattu, Institute of Educational Research, Indiana University; he includes a survey of simulation, discussion of its potential for educational applications, and a 60-item bibliography. The remaining chapters are papers presented at the 1964 research symposium which dealt with strategies and tactics then being developed for study of complex phenomena in areas outside of education: (1) "Toward a General Simulation Capability" in which Michael R. Lackner of System Development Corporation, Santa Monica, discusses digital simulation, modeling concepts, and SIMPAC (a "simulation package"); (2) "A Quick Look at Simscript" (a simulation programing language) by Herbert W. Karr, Rand Corporation, Santa Monica; (3) "The Acquisition of Experience in a Complex Management Game" by William R. Dill and Neil Doppelt, Carnegie Institute of Technology; (4) "Simulation of Organizational Behavior" by Kalman J. Cohen, Department of Economics, and Richard M. Cyert, Graduate School of Industrial Administration, Carnegie Institute of Technology; (5) "PLATO: An Electronic Teaching Device" by Donald L. Bitzer, Coordinated Science Laboratory, University of Illinois. (JS)
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Simulation Models for Education. Fourth Annual Phi Delta Kappa Symposium on Educational Research. 1965.
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