Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inValdman, Albert
InstitutionNational Federation of Modern Language Teachers Associations.
TitelToward a Redefinition of Teacher Role and Teaching Context in Foreign Language Instruction.
Quelle48 (1964) 5, S.275-284 (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterApplied Linguistics; Audiolingual Methods; Instructional Improvement; Instructional Innovation; Intensive Language Courses; Language Instruction; Language Laboratories; Language Programs; Language Research; Learning Theories; Program Evaluation; Program Improvement; Programed Instruction; Second Language Learning; Student Role; Teacher Role; Teaching Machines; Teaching Methods
AbstractIn a brief introduction, this article expresses the concern that the concentration on the external components in audiolingually-oriented foreign language programs has diverted attention from the instructional fundamentals of time, learning processes, environmental structure, and teacher and student roles. A review of such basic principles of the "linguistic" method as (1) primacy of sound, (2) intensiveness, (3) inductive grammar, (4) words in context, and (5) linguistic interference is followed by an evaluation of the intensive method that refers to the modifications made in the traditional foreign language context by the linguist. Programed instruction is defined, discussed, and evaluated in the concluding half of the article. Suggested for research is further experimentation with more flexible (1) organizational frameworks, (2) use of the language laboratory as a teaching machine, and (3) student and teacher roles. (AB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: