Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlschuler, Alfred, und weitere
InstitutionHarvard Univ., Cambridge, MA.
TitelAchievement Motivation Development Project. Interim Report Section 1.
Quelle(1969), (212 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Attitude Change; Control Groups; Course Evaluation; Developmental Programs; Educational Environment; Experimental Groups; High School Students; Individualized Instruction; Junior High School Students; Learning Motivation; Literature Reviews; Motivation Techniques; Potential Dropouts; Questionnaires; Self Actualization; Student Motivation
AbstractTwo objectives of this project were: (1) to discover what specific methods of arousing motivation are most effective for particular groups, and (2) to prepare instructional materials which will make the prototype achievement motivation course and motivational climates available to a wider number of educators. Attention is given to the methods (inputs) for arousing motives and ways of evaluating whether a motive has been aroused (yields). There are two general types of inputs: course inputs and environmental inputs. Course inputs may be placed in four groups: (1) teaching the achievement syndrome, (2) fostering goal setting, (3) providing cognitive supports, and (4) providing group supports. Environmental inputs are the opportunities and specific external cues for motives. Motivation is studied relative to potential high school dropouts, increases through structure and climate, and yields through individualized instruction. A related document is VT 008 366. (CH) -
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: