Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRivers, Wilga M.
InstitutionNational Federation of Modern Language Teachers Associations.
TitelListening Comprehension.
Quelle50 (1966) 4, S.196-204 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAuditory Stimuli; Auditory Training; Aural Learning; Communication Problems; Communication Skills; Communication (Thought Transfer); Comprehension; Information Theory; Instructional Materials; Intellectual Development; Language Instruction; Language Skills; Learning Theories; Listening Comprehension; Listening Skills; Memorization; Second Language Learning; Skill Development; Teaching Methods
AbstractSpecial emphasis is placed on the potential of dialog learning in a discussion of a sequence of activities and materials appropriate for developing the recognition and selection levels of activity involved in listening to a foreign language. Also referred to are the (1) procedural features of presentation, (2) emotional problems possibly resulting from comprehension practice, and (3) development of community materials for common use. Regular comprehension practice with increasingly difficult materials is advised as an essential element in the effective development listening skills. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: