Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionTexas Education Agency, Austin.
TitelArchitectural Considerations for Classrooms for Exceptional Children.
Quelle(1967), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlindness; Classroom Design; Deafness; Educational Facilities; Educational Specifications; Emotional Disturbances; Exceptional Child Education; Facility Requirements; Handicapped Children; Hearing Impairments; Learning Disabilities; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Minimal Brain Dysfunction; Moderate Mental Retardation; Partial Vision; Physical Disabilities; Speech Handicaps; Visual Impairments; Texas
AbstractDefinitions are provided of the following exceptionalities: blind, partially sighted, physically handicapped, minimally brain injured, deaf, educable mentally retarded (primary, junior, and senior high levels), trainable mentally retarded, speech handicapped, and emotionally disturbed. Architectural guidelines specify classroom location, size, acoustical treatment, heat and light, ventilation, electrical outlets, bulletin boards and chalkboards, floors, and drinking fountain, sink, and counter space. Additional specifications are given for certain exceptionalities. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: