Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchein, Martin W.
InstitutionCommission on Education in Agriculture and Natural Resources, Washington, DC.; Commission on Undergraduate Education in the Biological Sciences, Washington, DC.
TitelReport of the Action Committee on Plant and Soil Sciences.
Quelle(1967), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAgricultural Education; College Science; Conference Reports; Curriculum; Educational Programs; Plant Science; Soil Science; Specialists
AbstractProblems in agriculture in ten or twenty years will be dramatically different from present ones. The solutions to these problems will require the development of new agricultural or agriculturally related professions such as ecological engineering, space biology, marine agriculture, systems agriculture and industrial agriculture. Dealing with these problems will require an interdisciplinary approach with a more intensive study of basic biological, physical and mathematical sciences. The importance of social sciences and the liberal arts curriculum is acknowledged. A detailed recommended program for plant and soil science majors is presented. The report outlines areas of subject matter concentration in terms of lower division and upper division courses. The proposal is for a four-year college curriculum. (BC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: