Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCameron, Jack R.
TitelSyntax and Semantics in Reading.
Quelle(1968), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Classical Literature; Current Events; Descriptive Linguistics; Language Acquisition; News Media; Radio; Reading Comprehension; Reading Instruction; Semantics; Syntax; Television
AbstractTeaching should reflect the facts of current language usage. This descriptive approach, when applied to reading, means that the child's reading education should focus on the realities of daily life. Syntactic analysis in reading has been handicapped by an overemphasis on lexical content at the expense of other syntactic structures. Thus, the student analyzes language in single words. If a broadened concept of syntactic analysis is to become a valid part of the reading program, it must follow the descriptive principle. Classical studies prepare students for the reading of classics but not for reading "Time" magazine or the daily newspapers. The following syntactic and semantic problems are involved in the intelligent reading of a newspaper: (1) headlines and their accuracy in relation to the story, (2) concentration of information in the lead paragraphs, and (3) frequent use of direct and indirect quotations. The reader should be aware of the verbal jugglings of the content possible within these three areas. Another untapped source of dynamic prose material is the spoken word of radio and television. Prose analysis will probably never be popular among students; however, if the material is pertinent, their interest will be greater. (WL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: