Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBuktenica, Norman A.
TitelVisual Learning. Dimensions in Early Learning Series.
Quelle(1968), (99 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEarly Childhood Education; Perceptual Development; Perceptual Motor Coordination; Screening Tests; Sensory Integration; Student Evaluation; Teaching Methods; Vision; Vision Tests; Visual Acuity; Visual Discrimination; Visual Learning; Visual Perception
AbstractA volume in the "Dimensions in Early Learning Series" this monograph proposes suggestions for parents and teachers to supplement normal classroom procedures in the area of visual learning. Chapter I concludes that a child's development of visual skills is directly influenced by inborn tendencies, physical characteristics, and environmental factors. It urges schools to assess skills early and develop appropriate visual instruction. In Chapter II, suggestions are offered to teachers for evaluating visual perceptual performance. A final chapter on teaching methods concludes that factors favorably influencing perception are stability, regularity, predictability, and adequate visual stimulation. An annotated bibliography, a general bibliography, and an additional references list are included. (DO)
AnmerkungenDimensions Publishing Company, San Rafael, California 94903 ($2.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: