Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMayer, Anna B.
InstitutionColumbia Univ., New York, NY. School of Social Work.
TitelDay Care as a Social Instrument: A Policy Paper.
Quelle(1965), (182 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCompensatory Education; Day Care; Economically Disadvantaged; Federal Aid; Federal Legislation; Poverty Programs; Preschool Education; Program Proposals; Religious Organizations; State Aid; State Legislation; Urban Problems; Welfare Agencies; New York (New York)
AbstractThis report is an analysis of the problems facing urban areas in relation to their preschool programs for the disadvantaged. The main focus is New York City day care centers. Subjects include day care and preschool education, history of the origin and expansion of day care centers, New York City's day care, and educational issues encompassing legislative proposals, sectarianism, and religious issues. Chapter VI relates to national problems and discusses various states' solutions. The following subjects are also discussed: the interpretations of day care's responsibility, the validity of its solutions, new agencies with related functions, new federal legislation, and new theories of education and child development. The report ends with a proposal for the beginners' day school. (DO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: