Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCardenas, Daniel N.
InstitutionAmerican Association of Teachers of Spanish and Portugese.
TitelIntroduction to Literary Analysis: Its Place in the High School Curriculum.
Quelle51 (1968) 3, S.395-401 (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLanguage Instruction; Language Learning Levels; Language Programs; Literary Criticism; Literary Devices; Literature Appreciation; Modern Language Curriculum; Poetry; Reading Material Selection; Secondary Schools; Spanish; Teaching Methods
AbstractTo demonstrate how well-selected literature of the second language can play an important role in the curriculum of the fourth-and fifth-year high school School Spanish course and reinforce language learning, an outline for an analysis of the poem "Dedalo" by Jaime Torres Bodet is presented. Steps in this analysis include explanations of the significance of the title, a summary statement of the central theme, an exploration of the peom's surface meaning and metaphorical meaning, grammatical and external analyses, and a brief discussion of the poem's lasting value. Some suggestions on the selection of reading materials are also included. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: