Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFishman, Joshua A.; und weitere
InstitutionYeshiva Univ., New York, NY.
TitelBilingualism in the Barrio. Final Report.
Quelle(1968), 1232p. (1232 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmerican Culture; Bilingualism; Cultural Differences; Diglossia; English (Second Language); Ethnic Groups; Language Research; Linguistics; Psychology; Puerto Rican Culture; Puerto Ricans; Sociolinguistics; Sociology; Spanish; Tables (Data)
AbstractThis two-volume collection of studies attempts to measure and describe the sociolinguistic norms of a Puerto Rican bilingual community. The target population of 43l individuals in a single neighborhood in Jersey City identify with the large Puerto Rican community of the greater New York area. The individual studies, all written to be understood independently, are grouped into background studies and sociologically, psychologically, and linguistically oriented sections. Some interviews and census studies are included. Alternative measures of bilingualism are discussed in a concluding section, and additional papers, instruments, and code sheets are contained in theoretical addenda and appendixes. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: