Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWisconsin English Language Arts Curriculum Project, Madison.; Wisconsin State Dept. of Public Instruction, Madison.
TitelA Sequential English-Language-Arts Curriculum in Linguistics, Logic, Semantics, Rhetoric, Composition, and Literary Analysis and Criticism for Grades Kindergarten Through Twelve. Final Report.
Quelle(1968), (53 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Curriculum Study Centers; Demonstration Centers; Elementary Education; English Curriculum; English Instruction; Grammar; Instructional Materials; Language; Language Arts; Literature; Reading; Secondary Education; Sequential Approach; Speech Communication; Summer Programs; Teaching Methods; Workshops; Writing (Composition)
AbstractThe goals of the Wisconsin-English-Language-Arts Curriculum Project were (1) to study what should be taught in English language arts in grades K-12, (2) to develop a sequential curriculum for those grades, (3) to design, identify, and test appropriate teaching methods and instructional materials, and (4) to establish demonstration centers to determine the success of the curriculum recommendations. The sequential curriculum--eventually published as one volume, "English Language-Arts in Wisconsin" (ED 018 410)--was developed in three stages: literature and reading; speaking and writing; and language and grammar. Development of each stage involved committee discussions and reports, conferences, guest lecturers, and summer workshops. (Appendices of this report list participants in the project and provide a chronological account of the 5 years of the project's existence.) (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: