Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCoombs, L. Madison
InstitutionBureau of Indian Affairs (Dept. of Interior), Washington, DC.
TitelDoorway Toward the Light, the Story of the Special Navajo Education Program.
Quelle(1962), (174 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmerican Indians; Dormitories; Educational Programs; Educationally Disadvantaged; English (Second Language); Special Education; Special Schools; Vocational Education; Work Study Programs
AbstractThe development of the Special Navajo Education Program is described beginning with its origin in 1946. Included is: a brief review of the history, economy, and culture of the Navajo people; a description of the development of the program during the initial two or three years, during which time the program was expanded from 1 school with 290 pupils to 7 schools in 6 states with a total enrollment of 1,650 pupils; a discussion of changes and additions made in the curriculum over the years of the program; a description of the 1950 opening and subsequent operation of the Intermountain School in Utah; and a report of the work experience of the 3,362 pupils graduated from the program between 1951 and 1959. (VM)
AnmerkungenPublications Service, Haskell Institute, Lawrence, Kansas 66044 ($1.80)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: