Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarroll, John B.
InstitutionAmerican Educational Research Association, Washington, DC.
TitelCommunication Theory, Linguistics, and Psycholinguistics.
Quelle28 (1958) 2, S.79-88 (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterArticulation (Speech); Bibliographies; Communication (Thought Transfer); Information Theory; Language Acquisition; Language Research; Learning Theories; Linguistics; Phonetics; Phrase Structure; Psycholinguistics; Research Reviews (Publications); Structural Linguistics; Transformational Generative Grammar; Verbal Development; Verbal Operant Conditioning; Vocabulary
AbstractAn introductory statement notes the increased interest in the fields of communication theory, linguistics, and psycholinguistics during the period 1953-57 and suggests reasons for this attention. The body of the article summarizes and comments upon some of the relevant literature published since 1953 in these three interrelated areas, limiting the discussion to those studies judged significant in terms of educational application. Among the researchers and theorists discussed are Chomsky, Harris, Cherry, Gleason, Fries, Kainz, Ruesch, Osgood, Mandelbrot, Sebeok, and Skinner. A bibliography of 59 items is included. (DS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: