Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTrout, Verdine E.
InstitutionOklahoma State Univ., Stillwater.
TitelA Study of the Scope, Sequence, and Objectives of Elementary School Science as Revealed by State Science Guides.
Quelle(1966), (129 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum; Curriculum Guides; Doctoral Dissertations; Elementary School Science; Instructional Materials; Objectives; Science Activities; Teaching Guides
AbstractThirty-one state guides, published or revised between 1955 and 1964, were studied to examine (1) the major areas of science included, (2) the sequence of presentation by grades, (3) the recommended science concepts to be taught at each grade level, (4) the stated objectives of elementary school science as revealed by the guides, and (5) laboratory experiences recommended for elementary science. Analyses indicated that some guides omitted one or more major areas of science, and subject matter coverage was not considered universally adequate. Many concepts were suggested, while few were supported by sufficient laboratory experiences. (BC)
AnmerkungenUniversity Microfilms, 300 North Zeeb Road, Ann Arbor, Michigan 48103 (Order No. 67-7303, Microfilm $3.00, Xerography $6.20).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: