Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNachtmann, Francis
TitelProblems of Articulation between High School and College Language Courses.
Quelle(1967), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement; Articulation (Education); College Bound Students; College Language Programs; French; Language Instruction; Language Proficiency; Language Skills; Language Teachers; Language Tests; Motivation; Program Improvement; Secondary Schools; Student Placement
AbstractSuccessful language study in college depends on intelligent placement of entering students. The types of placement tests must first be determined, then norms must be established by the specific college or university doing the placing. The variables affecting student achievement in high school language courses can serve as a guide for the student's placement in college classes. Some of these variables include a continuously changing faculty, a lack of carefully thought-out goals, a lapse of time for language study between high school and college, and a lack of uniform instruction and technique from year to year within the high school. If good language students are to be produced, the institutions of higher learning must recognize their responsibility to work closely together with the high schools toward improved program articulation. (SS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: