Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWardhaugh, Ronald
InstitutionInternational Reading Association, Newark, DE.
TitelLinguistics-Reading Dialogue.
Quelle21 (1968) 5, S.432-41 (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDialects; Figurative Language; Graphemes; Language Patterns; Linguistic Theory; Morphophonemics; Phonemes; Reading; Reading Programs; Reading Skills; Semantics; Syntax
AbstractThree principles are integral to any reading theory which provides reading teachers and researchers with the linguistic explanatory power required by linguistic theory. A clear understanding of language is dependent on the knowledge of what language is and how it works. There is an important distinction between competence and performance; most language is rule-governed behavior. Although no definition of reading is offered, the concept of reading is offered, the concept of reading as high speed recognition is rejected. Studies are cited which trace the development of linguistic study and define and exemplify the three principles. References are listed. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: