Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenFrazier, Alexander (Hrsg.)
InstitutionAssociation for Supervision and Curriculum Development, Washington, DC.
TitelEarly Childhood Education Today.
Quelle(1968), (50 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEarly Childhood Education; Kindergarten Children; Learning Theories; Nursery Schools; Parent Participation; Personnel; Preschool Children; Program Development; Surveys
AbstractThis booklet delineates many elements for organizing and developing educational programs for preschool and kindergarten children. The primary goals of such programs are given as (1) socialization, (2) development of basic learning and language skills, (3) preparation for the regular school experience, (4) establishment of motivational systems, and (5) stimulation of self-expression. A sample daily schedule of activities is presented in the booklet. Also enumerated are possible centers of interest into which the classroom can be divided. One is reminded that children with special needs will require special programs. Because of the new emphases on parent involvement in the education of their children, programs to improve communication between school and home are discussed. Also discussed is the increasing interest in improving the quality and quantity of program personnel. The booklet presents some ideas on the nature of the problem and possible resolutions. In conclusion, guidelines for the evaluation of early childhood education programs are suggested. (WD)
AnmerkungenAssociation for Supervision and Curriculum Development, NEA, 1201 16th St., N. W., Washington, D. C. 20036 ($2.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: