Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWorld Federation of the Deaf, Rome (Italy).; Alexander Graham Bell Association for the Deaf, Inc., Washington, DC.
TitelThe Very Young Hearing-Impaired Child.
Quelle(1967), (46 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAllied Health Personnel; Audiology; Deafness; Exceptional Child Education; Hearing Impairments; Home Instruction; Individual Characteristics; Infants; Language; Language Acquisition; Parent Participation; Preschool Children; Rehabilitation; Research Projects; Speech; Teaching Methods
AbstractFive conference papers are presented on deaf preschool children and infants. "The Very Young Hearing-Impaired Child" by G.M. Harris of Canada; "The Organisation and Methods of Educational Work for Deaf Children at the Preschool Age" by K. Lundstrom of Sweden; "Speech Formation in the Young Deaf Child" by B. Wierzchowska and R. Szymanska of Poland; "Receptive Language Development in the Deaf Infant, Language Behavior of the 10-24 Month Old Deaf Infant" by A.M. Mulholland of Columbia University in New York; and "Possibilities of Early Rehabilitation of the Small Deaf Child in Its Home Environment and with the Guidance of the Audiologic-Rehabilitation Centre" by R. Szymanska and Z. Pawlowski of Poland. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: