Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCincinnati Public Schools, OH.
TitelThe Slow Learning Program in the Elementary and Secondary Schools.
[Report No.: CPS-CURR-BULL-119
Quelle(1964), (718 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Arithmetic; Citizenship; Consumer Education; Curriculum; Exceptional Child Education; Health Education; Home Economics; Instructional Programs; Language Arts; Leisure Time; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Prevocational Education; Program Development; Reading; Safety; Sciences; Social Studies; Teaching Methods; Travel Training
AbstractThe curriculum guide defines its organization and use, curricular approach, and the teaching methodology for special classes of slow learners (educable mentally handicapped) in the Cincinnati Public Schools. The instructional program is build around 12 persisting life problems; health, safety, communication, citizenship, family life, social relationships, physical environment, cutlural activities, leisure, livelihood, money management, and travel. Both general and detailed learning outcomes plus suggested activities are given for four age groups (6 to 9 years, 10 to 12, 13 to 15, and 16 to 18). Use of the curricular content in daily classroom programs is illustrated by sample teaching units which employ content from several of the persisting life situations. Suggested teaching units for various subject areas are listed, and guides for organizing the daily classroom program are presented. (TS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: