Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPage, Ruth H.
TitelWhat is the Future of Local Boards of Education?
Quelle(1968), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Board of Education Role; Boards of Education; Citizen Participation; Financial Support; Policy Formation; School District Autonomy; State School District Relationship; Superintendents; Teacher Role
AbstractLocal school control will endure only if school boards can meet the needs of the future. Seven factors tend to weaken this control: (1) Ineffective board members, (2) ineffective superintendents, (3) teacher militancy, (4) public reluctance to support the school systems, (5) failure to meet the needs of disadvantaged youth, (6) federal government policy, and (7) public apathy. If these factors can be adapted to the changing conditions, local control will survive. The future role of the local board will depend on how well each member understands and performs his policy making role and on the amount and kind of support local citizens give to their boards and to those political bodies whose policies - largely financial - influence and effectively use teacher competencies without interfering with the public. (HW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: