Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionConnecticut Commission on Civil Rights, Hartford.; Connecticut State Board of Education, Hartford.
TitelEQUALITY AND QUALITY IN THE PUBLIC SCHOOLS. REPORT OF A CONFERENCE.
Quelle(1966), (63 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBoard of Education Policy; Census Figures; Civil Rights; Conference Reports; Disadvantaged Youth; Educational Quality; Educationally Disadvantaged; Equal Education; Opportunities; Public Schools; Racial Balance; School Desegregation; School Segregation; State Agencies; State Legislation; Supreme Court Litigation; Connecticut; New York
AbstractTRANSCRIPTS OF THE MAJOR PAPERS DELIVERED AT A CONNECTICUT CONFERENCE ON SCHOOL INTEGRATION AND EDUCATIONAL EQUALITY MAKE UP THE BULK OF THIS DOCUMENT. THE PAPERS DEAL WITH THE EDUCATIONAL AND SOCIAL NEED FOR INTEGRATION, THE IMPORTANCE OF MAINTAINING A PERSPECTIVE IN INTEGRATION EFFORTS, SCHOOL SYSTEM POLICY, "INTEGRATION VS. DESEGREGATION," CONNECTICUT STATUTES RELEVANT TO SCHOOL INTEGRATION, AND INTEGRATION EFFORTS IN CONNECTICUT AND NEW YORK STATE. (EF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: