Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVALDMAN, ALBERT
TitelNORME PEDAGOGIQUE--LES STRUCTURES INTERROGATIVES DU FRANCAIS (PEDAGOGICAL NORM--THE INTERROGATIVE STRUCTURES OF FRENCH).
Quelle(1967), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFrench; Grammar; Kernel Sentences; Language Instruction; Language Learning Levels; Linguistics; Morphophonemics; Pattern Drills (Language); Second Language Learning; Sentence Structure; Serial Ordering; Syntax; Teaching Methods; Transformational Generative Grammar
AbstractTHIS PAPER DISCUSSES THE SELECTION OF A PEDAGOGICAL NORM FOR FRENCH INTERROGATIVE STRUCTURES. SINCE THIS AREA OF FRENCH GRAMMAR IS PARTICULARLY POLYMORPHOUS, OBJECTIVE CRITERIA ARE SET UP TO MAKE THE SELECTION--FREQUENCY, COMPLEXITY, AND EXTENSIVITY. BECAUSE "EST-CE QUE" CAN BE APPLIED WITHOUT EXCEPTION TO ALL TYPES OF KERNEL SENTENCES, IT WAS CHOSEN AS THE PEDAGOGICALLY PRIMARY INTERROGATIVE STRUCTURE. QUESTIONS INVOLVING INVERSION AND OTHER LESS EXTENSIVE PROCESSES SHOULD BE INTRODUCED GRADUALLY AS THE STUDENT PROGRESSES. THIS ARTICLE APPEARED IN "THE INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING," VOLUME 5, NUMBER 1, MARCH 1967, PAGES 3-10. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: