Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSLOBIN, DAN I.
TitelRECALL OF FULL AND TRUNCATED PASSIVE SENTENCES IN CONNECTED DISCOURSE.
Quelle(1967), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConnected Discourse; Language Research; Psycholinguistics; Recall (Psychology); Sentences; Testing
AbstractSUBJECTS OF AGES 5, 6, 8, 10, 12, AND 20 RETOLD STORIES PRESENTED IN FULL PASSIVE SENTENCES (WITH MENTION OF ACTOR) AND TRUNCATED PASSIVES (WITHOUT MENTION OF ACTOR). WHILE THERE WAS A GENERAL TENDENCY TO RETELL STORIES IN THE ACTIVE VOICE, THIS TENDENCY WAS MUCH MORE EVIDENT IN THE CASE OF FULL THAN TRUNCATED PASSIVES. IT IS PROPOSED THAT THE SIGNIFICANCE ATTRIBUTED TO ACTIVE AFFIRMATIVE DECLARATIVE SENTENCES BY EARLIER PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH BE MODIFIED, ALLOWING FOR INFLUENCE OF SEMANTIC CONTENT UPON SELECTION OF A PARTICULAR GRAMMATICAL FORM IN ENCODING A SENTENCE. THE TENDENCY TO RETELL TRUNCATED PASSIVES WITHOUT A ALTERATION OF SYNTACTIC FORM WAS MOST STRONGLY MARKED IN OLDER SUBJECTS. IRREGULAR VERB FORMS POSE DIFFICULTIES TO YOUNG CHILDREN IN ATTEMPTING TO PRODUCE PASSIVE SENTENCES. OTHER STRIKING DIFFERENCES BETWEEN AGE GROUPS WERE NOT NOTED. (AUTHOR/AMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: