Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLEVIN, HARRY; WANAT, STANLEY
InstitutionCornell Univ., Ithaca, NY.
TitelSTUDIES OF ORAL READING--XI. THE EYE-VOICE SPAN--READING EFFICIENCY AND SYNTACTIC PREDICTABILITY.
[Report No.: BR-5-1213
Quelle(1967), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEye Movements; Eye Voice Span; Oral Reading; Responses; Sentence Structure; Syntax
AbstractTHE RELATIONSHIPS BETWEEN READER EFFICIENCY IN PROCESSING SENTENCES AND DIFFERENCES IN THE DEEP STRUCTURE OF THE STIMULUS SENTENCES WERE STUDIED. THE EFFICIENCY OF PROCESSING, AS MEASURED BY THE SUBJECTS' EYE-VOICE SPAN, VARIED WITH CHANGES IN THE DEEP STRUCTURE. COMPARISONS WERE MADE BETWEEN READER PROCESSING OF PAIRS OF SENTENCES IN WHICH THE SURFACE STRUCTURE WAS THE SAME, BUT IN WHICH THE DEEP STRUCTURE WAS DIFFERENT. THE EYE-VOICE SPAN MEASURE VALIDLY DISCRIMINATED BETWEEN SENTENCES WITH THE SAME SURFACE STRUCTURE BUT WITH DIFFERING DEEP STRUCTURE. THE RESULTS WERE INTERPRETED TO SUGGEST VERY TENTATIVELY THAT THE EFFICIENCY OF READING PROCESSING IS (1) A FUNCTION OF THE "CONGRUENCE" OR "CONSTRAINTS" BETWEEN THE SURFACE STRUCTURE AND THE DEEP STRUCTURE OF SENTENCES, AND ALSO (2) A FUNCTION OF THE NUMBER OF STRUCTURAL "CATEGORIES" REQUIRED IN THE DEEP STRUCTURE. (AUTHOR/MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: