Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBANNATYNE, ALEX
TitelTHE TRANSFER FROM MODALITY PERCEPTUAL TO MODALITY CONCEPTUAL.
Quelle(1967), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAssociative Learning; Auditory Discrimination; Corrective Reading; Language Skills; Learning Problems; Orthographic Symbols; Symbolic Learning; Visual Learning
AbstractLANGUAGE LEARNING EMPHASIZING THE IMPORTANCE OF AUDITORY FACTORS IN READING WAS SURVEYED. THE AUDITORY-TO-VISUAL SYMBOL SYSTEM ASSOCIATION IS DEFINED AS THE ABILITY TO ASSOCIATE SOUND LABELS WITH VISUAL LABELS (AND VICE VERSA) ON A GESTALT WHOLE-WORD BASIS AND ON A PHONEME-GRAPHEME ANALYTIC-SYNTHETIC BASIS. THE DECODING (READING) AND ENCODING (SPELLING AND WRITING), OR THE TURNING OF THE GESTALT OF LETTERS INTO SOUNDS AND THE GESTALT OF SOUNDS INTO LETTERS, IS DISCUSSED. THE IRREGULAR ORTHOGRAPHY SYSTEM IN ENGLISH REQUIRES EACH PAIRED ASSOCIATION FOR EACH WORD TO BE LEARNED BY ROTE MEMORY IN ASSOCIATION WITH ITS MEANING-IN-CONTEXT. IN SEVERE DISABILITY CASES, THE NEED TO IDENTIFY AUDITORY PHONEMES, TO ARTICULATE CLEARLY, THEN TO SPELL AND WRITE WORDS AND SENTENCES AS AN AID IN LEARNING TO READ IS EMPHASIZED. REFERENCES AND TABLES ARE PROVIDED. THIS PAPER WAS PRESENTED AT THE INTERNATIONAL READING ASSOCIATION CONFERENCE (SEATTLE, MAY 4-6, 1967). (MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: