Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGEHRING, KATHRYN B.
InstitutionMinneapolis Citizens Committee on Public Education, Minn.
TitelDYSLEXIA--READING DISABILITY WITH NEUROLOGICAL INVOLVEMENT.
Quelle(1966), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDyslexia; Multisensory Learning; Neurological Impairments; Neurology; Reading Instruction; Speech Handicaps; Symbolic Learning; Teaching Methods; Visual Perception
AbstractTHE SYMPTOMATOLOGY AND TREATMENT OF DYSLEXIA ARE DISCUSSED. A DESCRIPTION OF THE DYNAMIC NATURE OF DYSLEXIA, INCLUDING VISUAL PERCEPTION, AUDITORY PERCEPTION AND SPEECH, NEUROLOGICAL ABNORMALITIES, AND AUDITORY-VISUAL RELATIONSHIPS, IS PRESENTED. TREATMENT FOR DYSLEXIC CHILDREN IS DEPENDENT ON DIAGNOSIS AND CONSTANT EVALUATION. SOME METHODS OF TEACHING READING ARE DESCRIBED. ALTHOUGH PRESENT PROSPECTS FOR DYSLEXIC CHILDREN ARE NOT FAVORABLE, SOME PROGRAMS FOR LEARNING DISABILITIES ARE BECOMING AVAILABLE. HOWEVER, DIAGNOSIS IS DIFFICULT, AND SPECIAL METHODS OF INSTRUCTION ARE SELDOM BEGUN EARLY ENOUGH TO AVOID EMOTIONAL INVOLVEMENT. A BIBLIOGRAPHY IS INCLUDED. (BK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: