Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFREY, ROGER M.; KOLSTOE, OLIVER P.
TitelA HIGH SCHOOL WORK-STUDY PROGRAM FOR MENTALLY SUBNORMAL STUDENTS.
Quelle(1965), (1 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterJob Placement; Mental Retardation; Personnel; Prevocational Education; Program Development; Secondary Education; Sheltered Workshops; Special Education; Teacher Education; Vocational Directors; Work Study Programs
AbstractCHARACTERISTICS AND NEEDS OF THE MENTALLY HANDICAPPED AND THE ORGANIZATION OF A 4-YEAR HIGH SCHOOL WORK-STUDY PROGRAM FOR THESE STUDENTS ARE DESCRIBED FOR TEACHERS AND WORK-STUDY SUPERVISORS. THE PROGRAM INCLUDES WORK AND RELATED STUDY THROUGH THREE STAGES OF EXPERIENCE--PREVOCATIONAL TRAINING WHICH PROVIDES VOCATIONAL INFORMATION AND EXPERIENCE IN SHELTERED WORK CONDITIONS, JOB TRYOUT, AND SUPERVISED VOCATIONAL PLACEMENT. AN ADJUSTED ACADEMIC PROGRAM THAT IS COORDINATED WITH THE VOCATIONAL PROGRAM IS EXPLAINED. APPENDIXES INCLUDE A SUGGESTED CURRICULUM FOR A 4-YEAR PROGRAM AND SAMPLE EMPLOYER FORMS FOR PROGRESS, EVALUATION, AND JOB ANALYSIS. THIS BOOK WAS PUBLISHED BY THE SOUTHERN ILLINOIS UNIVERSITY PRESS, 600 WEST GRAND, CARBONDALE, ILLINOIS 62901, 186 PAGES, $5.00. (CG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: