Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSCHNAUFER, PETE
InstitutionAmerican Federation of Teachers, Chicago, IL.
TitelTHE USES OF TEACHER POWER.
Quelle(1966), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBoard of Education Policy; Board of Education Role; Boards of Education; Collective Bargaining; Contract Salaries; Employer Employee Relationship; Mass Media; Sanctions; Strikes; Teacher Attitudes; Teacher Role; Teaching Conditions; Unions; Illinois (Chicago)
AbstractTHE USES OF TEACHER POWER IN INFLUENCING THE WORK CONDITIONS, REWARDS, AND ACTIVITIES OF TEACHERS ARE DISCUSSED. THE STRENGTHS, WEAKNESSES, AND APPROPRIATE USES OF VARIOUS TACTICS FOR THE EXERCISE OF THIS POWER ARE DESCRIBED. PARTICULAR ATTENTION IS GIVEN TO SANCTIONS, STRIKES, INJUNCTIONS, AND MASS RESIGNATIONS. PICKETING, SCHOOL BOARD ELECTIONS, SIT-INS, AND PACKING A BOARD MEETING ROOM ARE ALSO MENTIONED. APPENDIX TABLES CONTAIN INFORMATION ON WORK STOPPAGES AMONG TEACHERS (NUMBER OF STOPPAGES, NUMBER OF WORKERS INVOLVED, NUMBER OF IDLE MAN-DAYS) EACH YEAR DURING THE 1940-1965 PERIOD. THIS DOCUMENT (ITEM 184) IS ALSO AVAILABLE FROM THE AMERICAN FEDERATION OF TEACHERS, 716 NORTH RUSH STREET, CHICAGO, ILLINOIS 60611, FOR $0.50. (HA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: