Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCatskill Area Project in Small School Design, Oneonta, NY.
TitelCATSKILL AREA PROJECT IN SMALL SCHOOL DESIGN.
Quelle(1959), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiovisual Aids; Correspondence Study; Educational Facilities Design; Electronic Equipment; Flexible Scheduling; Instruction; Instructional Programs; Integrated Activities; Interdisciplinary Approach; School Aides; Small Group Instruction; Small Schools; Specialists; Student Attitudes; Supervision; Talent; Teacher Aides; Teacher Attitudes; New York
AbstractCHARACTERISTICS OF THE SMALL SCHOOL, AS PROPOSED BY THE PROJECT, ARE LISTED. FIVE AREAS OF SCHOOL OPERATION ARE DISCUSSED IN DETAIL--(1) MULTIPLE CLASSES, INCLUDING SUPERVISED CORRESPONDENCE COURSES, (2) FLEXIBLE SCHEDULES, (3) USE OF SCHOOL AIDES, (4) USES OF ELECTRONIC COMMUNICATION, AND (5) SHARED SERVICES AND TALENTED YOUTH. A MAP LOCATING THE 22 CENTRAL SCHOOLS PARTICIPATING IN THE PROJECT AND A BRIEF OUTLINE OF GOALS FOR THE DEVELOPMENT OF SMALL SCHOOL OPERATION ARE INCLUDED. THIS DOCUMENT IS ALSO AVAILABLE FROM THE CATSKILL AREA PROJECT IN SMALL SCHOOL DESIGN, STATE UNIVERSITY COLLEGE OF EDUCATION, ONEONTA, NEW YORK, FOR $0.50. (FS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: