Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMEYER, WILLIAM J.
TitelA NATIONAL PROGRAM IN EARLY EDUCATION.
Quelle(1966), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrative Organization; Administrative Problems; Administrator Role; Education; National Programs; Planning; Preschool Education; Program Administration; Young Children; Ohio; Ohio (Dayton)
AbstractTHIS PROJECT WAS PRIMARILY CONCERNED WITH DEVELOPING A CONCEPTUAL FRAMEWORK FOR THE ESTABLISHMENT OF A NATIONAL PROGRAM IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION. A SECOND OBJECTIVE WAS TO TRANSLATE THE THEORETICAL RATIONALE INTO AN OPERATIONAL PROGRAM INVOLVING THE COLLABORATION OF A NUMBER OF POTENTIAL CENTERS INTO A PROGRAM OF RESEARCH, TRAINING, AND CURRICULUM AND PROGRAM DEVELOPMENT, WITH PRIMARY EMPHASIS ON CHILDREN UP TO PRIMARY SCHOOL AGE. TO ACHIEVE THIS END, VARIOUS MEETINGS WERE HELD. THE SINGLE MOST COMPLEX PROBLEM THAT AROSE DURING THESE MEETINGS WAS THE ESTABLISHMENT OF AN ACCEPTABLE AND WORKABLE ADMINISTRATIVE STRUCTURE. ONE TENTATIVE ADMINISTRATIVE STRUCTURE, HOWEVER, DID RECEIVE SERIOUS CONSIDERATION AND WAS GRAPHICALLY SHOWN IN THE REPORT. APPENDED TO THE REPORT WAS A DRAFT PROPOSAL FOR ESTABLISHING A NATIONAL LABORATORY IN EARLY EDUCATION. (GD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: