Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inALDRIDGE, BILL G.
InstitutionSaint Louis Junior Coll. District, Ferguson, MO. Florissant Valley Community Coll.
TitelMOTIVATION AND LEARNING--A COMPARATIVE STUDY OF PROGRAMS PRESENTED BY VIDEO TAPE WITH AND WITHOUT MOTIVATING MATERIALS.
Quelle(1966), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Rating; Educational Television; Learning Activities; Learning Motivation; Motivation Techniques; Physics; Programed Instructional Materials; Science Instruction; Telecourses; Videotape Recordings; Missouri; Missouri (Saint Louis)
AbstractTHE SYSTEMATIC USE OF MOTIVATING MATERIALS WAS DEVELOPED AND EVALUATED THROUGH THE TECHNICAL DEVELOPMENT OF A VIDEO-SOUND SYSTEM FOR PROVIDING PROGRAMED TELEVISION TO INDIVIDUAL STUDENTS. FIVE PHYSICS PROGRAMS WERE DEVELOPED AND RECORDED ON VIDEOTAPE. EACH OF THE FIVE PROGRAMS HAD SEQUENCES PRECEDING IT WHICH WERE DESIGNED TO MOTIVATE THE STUDENT TO LEARN THE SUBSEQUENT MATERIAL. EACH STUDENT TOOK TWO PROGRAMS--MOTIVATED AND UNMOTIVATED. THE RESULTS SHOWED NO SIGNIFICANT DIFFERENCE IN ACHIEVEMENT BETWEEN MOTIVATED AND UNMOTIVATED PROGRAMS. IT WAS RECOMMENDED THAT FURTHER STUDIES BE CARRIED OUT USING MOTIVATING MATERIALS OVER EXTENDED PERIODS OF TIME IN CONVENTIONAL INSTRUCTIONAL PROGRAMS. (GD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: